لوگو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
صفحه اصلی » اخبار اینترنت و تکنولوژی » اقدام رفع ممنوعیت آیفون 14 توسط انجمن واردکنندگان

اقدام رفع ممنوعیت آیفون 14 توسط انجمن واردکنندگان

اقدام رفع ممنوعیت آیفون 14 توسط انجمن واردکنندگان صورت گرفت اما دبیر انجمن اعتقاد دارد حل چالش واردات آیفون 14 مستلزم پیگیری‌های بیشتری می باشد.

به گزارش وبیون، اقدام رفع ممنوعیت آیفون 14 توسط انجمن واردکنندگان صورت گرفت اما به گفته «مهدی عبقری» با وجود پیگیری‌ها، فعلاً نمی‌توان زمان مشخصی برای حل این چالش تعیین کرد.

شنیده‌هایی مبنی بر احتمال رفع ممنوعیت واردات آیفون 14 در بازار موبایل به گوش می‌رسد. چند تن از واردکنندگان تجاری برند اپل نیز در پاسخ به پیگیری‌های دیجیاتو این شنیده‌ها را تأیید کردند و اعلام کردند در برخی‌ جلسات از احتمال رفع این محدودیت تا پایان هفته سخن می‌گویند. اما «مهدی عبقری»، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل در گفتگو با دیجیاتو چنین ادعاهایی را تأیید نکرد و اعلام کرد «پیگیر هستیم».


بیشتر بخوانید : نمایشگر بدون حاشیه برای نسل جدید آیفون


وی با بیان اینکه انجمن طی ماه‌های اخیر با نهادهای مختلفی برای حل چالش واردات آیفون 14، جلسات و نامه‌نگاری داشته است، گفت:

«از وزارت ارتباطات گرفته تا وزارت صمت، گمرک و… نامه نگاری کردیم و دلایل منطقی خود را اعلام کردیم. در حال حاضر اساساً آیفون 13 در بازارهای دنیا وجود ندارد و ماه‌هاست که هر مدل از این گوشی وارد می‌شود ریپک و رفرش است. هر نهادی هم یک سری مسائل خاص خود را دارد و به هر کجا که مراجعه می‌کنیم، موضوعات جدیدی درباره آیفون 14 مطرح می‌کنند. ما هم سعی می‌کنیم به آنها توضیحات ساختاری و قانع کننده بدهیم.»

اقدام رفع ممنوعیت آیفون 14 توسط انجمن واردکنندگان

عبقری ابراز امیدواری کرد که در نهایت بتوانند درباره حل مشکل واردات آیفون 14 به جمع بندی مثبتی برسند، اما زمان آن طبیعتاً مشخص نیست: «اینکه بگوییم یک هفته یا ده روز دیگر این ممنوعیت برداشته می‌شود، از نظر من صحیح نیست و برای حل این چالش به اصطلاح، بیشتر از اینها باید دوندگی کنیم.»

به نظر می رسد خریداران سری 14 آیفون بایستی بیش از پیش مراقب برخی سوءاستفاده‌های احتمالی باشند. تا زمانی که خبر رسمی درباره رفع محدودیت واردات آیفون 14 و رجیستری آن از سوی مراجع ذی صلاح اعلام نشود، نباید به ادعای برخی فروشندگان مبنی بر رجیستری این گوشی‌ها در آینده‌ای نزدیک اعتماد کرد.

گفتنی است در همین راستا همتا بارها اطلاعیه‌هایی را جهت هشدار به خریداران آیفون 14 منتشر ساخته است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *