لوگو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
صفحه اصلی » آموزش » وب سایت چیست؟ | انواع وب سایت ها

وب سایت چیست؟ | انواع وب سایت ها

این روزها هر کسی و هر فروشگاهی دارای پیج اینستاگرام و کانال تلگرامی است اما وب سایت یک بستر امن برای فروشگاه و بیزنس شما خواهد بود و با دریافت نماد اعتماد وب سایت معتبری خواهید داشت. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با انواع وب سایت آشنا شویم.

به نگارش وبیون، با پیشرفت روز افزون دنیای اینترنت و فضای مجازی داشتن یک وب سایت تقریباً برای هر کسب و کاری ضروری است و همچنین ممکن است در آینده بسیاری از کسب و کارها به صورت غیرحضوری و فقط بر بستر اینترنت انجام شود. در این مقاله به سوال «وب سایت چیست؟» پاسخ می دهیم و با «انواع وب سایت ها» آشنا می شویم.

درست است که داشتن یک صفحه در شبکه های اجتماعی می توانند برای بسیاری از کسب و کارها کار راه انداز باشد اما طبیعتاً هر شبکه اجتماعی دارای محدودیت ها و قوانینی است که رعایت آنها برای کاربرانش اجباری است. و حتی ممکن است بر اساس قوانین یک کشور شبکه اجتماعی در آن کشور محدود یا بسته شود و این ممکن است به کسب و کار ضرر جبران ناپذیری را وارد کند.

وب سایت چیست؟

وب سایت یک شبکه اینترنتی است که تحت نظر یک فرد یا یک سازمان یا یک شرکت و غیره اداره می شود. هر وب سایتی برای ارائه خدمات یا رساندن یک منظوری ساخته می شود. در گذشته بسیاری از افراد از وبلاگ ها استفاده می کردند اما استفاده از وبلاگ ها دارای محدودیت هایی نظیر عدم امکان آپلود عکس و فیلم و همچنین نداشتن امکاناتی نظیر داشتن فروشگاه و غیره بوده و معمولا هست.

وب سایت چیست؟ آشنایی با انواع وب سایت
وب سایت چیست؟

انواع وب سایت ها

داشتن صفحه اینترنتی و یا وب سایت از سال ۲۰۱۹ میلادی به دلیل شیوع همه گیر ویروس کرونا و قرنطینه شدن مردم و که تعطیلی مغازه ها و مراکز تجاری را در پی داشت اهمیت پیدا کرد. در ادامه با انواع وب سایت ها آشنا خواهیم شد.

وب سایت شخصی

یکی از نوع های وب سایت، وب سایت شخصی است. وب سایت شخصی مناسب هر شخصی که میخواهد به صورت تک نفره کار کند می باشد. به عنوان مثال اگر شما عکاس هستید می توانید برای قرار دادن عکس هایی که انداخته اید از وب سایت استفاده کنید و آن ها را در وب سایت قرار دهید تا همه ببینند و اگر توجهشان جلب شد با شما تماس بگیرند.

عکاس فقط یکی از مثال هایی است که می تواند از وبسایت شخصی استفاده کند اگر شما نویسنده، آهنگساز یا خواننده، مدل، طراح، نقاش، تحلیلگر بازار سرمایه، آموزگار یا مدرس و … هستید، وب سایت شخصی می تواند برای شما معرف و همراه خوبی باشد.

وب سایت چیست؟ آشنایی با انواع وب سایت
وب سایت شخصی

وب سایت شرکتی

ممکن است که شما صاحب برند یا یک شرکت باشید؛ شرکت شما محصولی برای ارائه نداشته و نیازی به راه اندازی وب سایت فروشگاهی نداشته باشید. در این صورت وب سایت شرکتی می توانند بر روی شما و مجموعه تان بسیار مفید واقع شده و همانند یک کارت ویزیت شما، برند یا شرکت تان را به صورت کامل با نمایش عکس و ویدیوهایی از مجموعه معرفی کند.

وب سایت فروشگاهی

وب سایت فروشگاهی می تواند یک شعبه از مغازه و یا فروشگاه شما باشد. شعبه ای که ۲۴ ساعته پذیرای مشتریان بوده و اجناس شما را به آنان معرفی می کند. مشتریان می توانند در هر ساعتی که تمایل به خرید داشته باشند سفارش شان را در وب سایت شما ثبت کرده و شما پس از تایید سفارش شان را برایشان ارسال کنید و به دستشان برسانید. فروشگاه اینترنتی شما می تواند به درگاه پرداخت متصل باشد یا نباشد. گرچه متصل باشد برای شما و مراجعه کنندگان بهتر خواهد بود و امر پرداخت را برای مشتریان شما نیز راحت تر خواهد کرد.

مهم نیست فروشگاه شما بزرگ باشد یا کوچک، عمده فروش باشید یا خرده فروش، اما این که محصولات شما بیش از ۵۰۰ نوع نباشد مهم است. زیرا اگر بیش از ۵۰۰ نوع محصول داشته باشید وب سایت شما سنگین خواهد شد و این سنگینی می تواند خودتان و مشتریانتان را اذیت کند. البته این نکته را محدود به وب سایت های وردپرسی است.

وب سایت چیست؟ آشنایی با انواع وب سایت
وب سایت فروشگاهی

وب سایت خبری

اگر شما دارای پایگاه خبری و یا حتی خبرنگار هستید و تمامی مجوزهای لازم را دریافت کرده اید، می توانید یک وب سایت خبری داشته باشید. این روزها خرید روزنامه بسیار کمتر از قبل شده و یا حتی کمتر کسی پای تلویزیون و شبکه های دیگر می نشیند. همین موضوع می‌تواند باعث استقبال مردم از وب سایت های خبری شود.

داشتن وب سایت خبری دردسرها و مزیت های خاص خودش را دارد که لازم است قبل از راه اندازی آن تمامی جنبه های آن را در نظر بگیرید. و همچنین تمامی زمینه هایی را که می خواهید پوشش دهید را با طراحی وب سایت خود در میان بگذارید.

وب سایت مجله یا مقاله ای

وب سایت های مجله ای وب سایت هایی هستند که در هر زمینه ای فعالیت داشته و مطلب و مقاله ارائه می دهند. در میان مطالب آن ها مقاله های متنی و ویدئویی (تصویری) وجود دارد. این وبسایت ها بیشتر به حواشی می پردازند تا همه چیز را به خوبی پوشش دهند. از نظر مراجعه کنندگان به وبسایت محبوبی به نظر برسند.

البته رعایت دو نکته قبل از راه اندازی این دسته از وب سایت ها مهم و ضروری است. اول اینکه برای جذب مخاطب و بازدید تیتر دروغ نزنین و نکته دوم موضوعات خانوادگی اشخاص مشهور و غیر مشهور را در وب سایت زیر ذره بین نبریم.

وب سایت دانلودی

حتماً برای دانلود بسیاری از چیزها در گوگل جستجو کرده اید و انواع و اقسام سایت های دانلودی را دیده اید. سایت های دانلودی به سایت هایی می گویند که آهنگ، فیلم، نرم افزار، بازی و غیر را جهت دانلود برای مخاطبین خود قرار می دهند. تفاوتی که وب سایت های دانلودی با وب سایت های دیگر دارند، نیاز به فضای بسیار بیشتری نسبت به سایتهای دیگر است تا بتوانند مستندات یا فایل های خود را در سایت آپلود کرده و بازدید کنندگان آن ها را به صورت مستقیم دانلود کنند.

وب سایت چیست؟ آشنایی با انواع وب سایت
وب سایت دانلودی

دیگر وب سایت ها

سایت های دیگری در زمینه های مختلف وجود دارد که می توان به فروم یا انجمن ها، دانشگاهی، بازی آنلاین، شبکه اجتماعی و … اشاره کرد. اما طراحس آن ها فعلا در برنامه وبیون نیست.

طراحی وب سایت

در بالا به انواع وبسایت ها اشاره کردیم. اگر علاقه مند به داشتن هر کدام از وب سایت ها هستید و می خواهید با ما همکاری داشته باشید از طریق دکمه زیر به صفحه تماس با ما مراجعه کرده و اطلاعات تماس خود را وارد کنید. در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت تا اطلاعات بیشتری را در زمینه وب سایتتان با شما در میان بگذاریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *