لوگو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
صفحه اصلی » آموزش » حریم خصوصی کاربران پیام رسان بله نقض نشده است

حریم خصوصی کاربران پیام رسان بله نقض نشده است

حریم خصوصی کاربران پیام رسان بله نقض نشده است. سازمان فناوری اطلاعات طی بیانیه ای اعلام کرد که امکان مشاهده اطلاعات خصوصی کاربران امکان ندارد.

به گزارش وبیون،سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد حریم خصوصی کاربران پیام رسان بله نقض نشده است و اپراتورها امکان مشاهده اطلاعات خصوصی کاربران را ندارند.

در روزهای اخیر، شاهد انتشار تصویری از صفحه مانیتور یکی از کارمندان پیام‌رسان بله در شبکه‌های اجتماعی بودیم. تصویری که دسترسی این پیام‌رسان به اطلاعات شخصی کاربران و پیام‌های آن‌ها را تأیید می‌کرد. پس از آن پیام‌رسان بله ضمن تأیید این موضوع اعلام کرد که این اقدام را در قوانین خود درج کرده است؛ قوانینی که البته در روزهای اخیر بروزرسانی شده و اطلاع‌رسانی درستی درباره آن صورت نگرفته است. حالا سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرده اقدام بله نقض حریم خصوص کاربران نیست.

در بیانیه این سازمان درباره اتفاق پیش آمده درباره بله آمده است: «محتوای عمومی مورد اشاره در این سامانه با هدف شناسایی و حذف محتویات کلاهبرداری مانند فیشینگ و لینک‌های مضر و محتواهای غیراخلاقی مورد بررسی قرار می‌گیرد.»

حریم خصوصی کاربران پیام رسان بله نقض نشده است

با این حال توضیحی درباره اینکه چرا عبارات و کلمات ساده‌ یک گفتگو در این پنل وجود داشته و چه چیزی درباره آن‌ها مشکوک بوده که مورد بررسی قرار گرفته، هنوز مشخص نیست و در بیانیه سازمان فناوری اطلاعات نیز به آن اشاره نشده است.

سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرده طی بررسی بخش‌های مختلف پیام‌رسان بله مشخص شده که اپراتور امکان مشاهده اطلاعات خصوصی کاربر ارسال‌کننده محتوا در کانال ها و گروه های عمومی مانند ایدی کاربر، نام ارسال کننده و شماره‌تلفن را ندارد؛ در نتیجه هیچگونه نقض حریم خصوصی مشاهده نشده و امنیت استفاده کاربران از پیام‌رسان بله همانند گذشته تأمین است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *